Makan apa hari nih ?

Bismillah. Assalamualaikum. 

Hello guys, sihat ke ?
NW: You makan apa hari nih, dikjaa ?

NA: Kenyang dah makan hati. 

NW: Allahhhh, sedihnya lahh. 

Aku taktawu lah apa nilai dan maksud persahabatan bagi uolls. Sebab bagi aku sendiri, makin aku besar, makin aku nampak apa itu kawan apa itu lawan. Siapa yang ada time aku senang, siapa yang aku ada time susah. 

Time kita gelak ketawa haha huhu hihi hehe ramai yang join. Tapi bila kita terkebil2 dalam kesusahan, sorang dua saja yang muncul hulurkan bantuan. 

Persahabatan ialah satu hubungan yang kita akan jaga sampai hujung nyawa. Biar susah senang kita harungi bersama. Jatuh bangun pon bersama. 

Au susah nak sayang orang, once aku sayang. Aku sayang gila. Ayat nih dah jutaan kali aku sebut kat kengkawan aku. Haha. Dan bila aku marah, aku marah sampai nangis2 sedu sedan. Marah aku sampai tawar hati. Bagi aku ruang dan dont talk to me sampai lah tibanya masa untuk kita bercakap. Haham ayat patah hati bhai. 
Pernah sekali dulu, aku krisis rumahtangga ngan rumet aku sampai 2 bulan tak cakap (standard perempuan ahh haha). Taktawu apa dan bagaimana hosmates lain boleh tawu, sampaikan semua orang ada bad impression dekat aku. 

Aku ada problem ngan sorang ja, dah kenapa satu rumah nak pandang serong kat aku ? Aku jenis yang…kalau aku gadoh/ada problem ngan someone. Aku TAK kan hasut orang lain untuk bergadoh dengan that person. Kalau ang dah rasa, orang tak bercakap ngan ang sebab aku. Ang punya pasal. 

Ada jugak baru2 nih, hosmates aku timbulkan isu rumah sewa dan bayaran sewa aku sama ngan depa padahal aku duduk bilik besar sorang (sebab rumet aku balik malaysia for few unstated reasons).

Cara aku senang. Kalau aku ada problem, aku cari kawan baik aku dan luah. Sekadar luah. Tak pernah hasut sesapa untuk benci/dendam sampai tak bercakap. Aku bukan jenis gitu k 🙆

Aku pernah tertanya2, kenapa kalau berkaitan aku ja…mesti selalu orang cari pasal, orang cuba cari salah. Aku pelik. Aku duduk dalam dunia apa dowh ? 

Instead of cari salah aku, kenapa tak cuba baiki diri sendiri yang jugak banyak kekurangan ? Kenapa tak cuba muhasabah diri dan pandang salah sendiri ? Kita nak orang respect dan sayang kita, sedangkan kita tak buat macam tu pada orang lain. Fair tak ? Mestilah tak kan ?

Okay guys. Panjang sangat dah aku bebel nih. Haha. Pendek kata, aku suka lagi relationship ngan future husband berbanding relationship ngan kengkawan perempuan. Haha. 

Takda lah, pendek kata, sayangilah persahabatan anda. Jangan dah hari2 makan hati. Makan hati baik untuk orang anemia (kurag darah merah). Tapi bukan hati sendiri, hati lembu k. Doakan aku dan kengkawan grad tahun depan dan cepat2 kawin. K bai. 

Anneyong. Take care, garnier 😍

Leave a Reply

