Iceskating :)

Bismillah.

Family Land,
Hadayek El-Maadi,
Kaherah, Mesir.

Cerita semalam.
Pengalaman buat pertama kali, main iceskating. Tak semudah yang di sangka.

Pakai kasut yang diberikan. Macam kasut biasa tapi bayangkan kita berdiri di atas sebilah pisau yang sangat tajam. Dan macam mana bentuk dan corak perjalanan yang kita akan ukir atas lantai ais, berair, licin  itu.

Aku belajar erti melangkah sebelum berjalan.
Aku belajar erti berjalan sebelum berlari.

Yang paling penting ialah… Aku belajar erti jatuh gedebok “ouch,sakit” berkali-kali dan bangkit semula.

Dan aku sedar aku ada 2 pilihan:
1- teruskan dan mencuba sampai berjaya
2- berhenti dan move on dari kawasan ice skating.

Same goes to our life then. Keep moving even sometimes you feel like quit is the best choice than other.
Coz Allah knows better. Trust Him. Trust yourself too 🙂

Leave a Reply

